keskiviikko 30. heinäkuuta 2014

Ympäri Suomea

Kaksi viimeistä viikonloppua on kulunut reissaten. Aika harvinaista herkkua, kun ollaan enemmän tällaisia kotihiiriä :D Ehkä kerran kaksi vuodessa lähdetään vähän tuulettumaan johonkin ja taas jaksaa omia seiniä katsella vähän paremmin. Tänä kesänä on muutenkin tuntunut olevan koko ajan jotakin menoa ja kyllä mä nautin!

Ensin lähdettiin koko perhe Tampereelle pitkäksi viikonlopuksi. Hotelli oli hyvä, juuri meidänlainen, ja edullinenkin vielä. Perjantaina ajeltiin suoraan Pyynikin rannalle, jossa Eetu sai pulahtaa viileään veteen pitkän automatkan jälkeen. Voi sitä riemua, herraa ei meinannut pois saada! Sitten vietiin hotelliin tavarat ja syötiin ruoka siinä, jonka jälkeen lähdettiin bussilla keskustaan ja Pikku Kakkosen leikkipuistoon. Siellä kului hyvin loppuilta ja sitten vain iltapalanapostelun jälkeen hotelliin nukkumaan.

Voin sanoa että bussilla kulkeminen on syvältä! No onhan se kätevää, mutta minä kun olen tällainen stressipirkko niin oli ahdistavaa kun ei oikein ollut varma mistä ja mihin ja millä pitää mennä. Onneksi on kännykässä navigaattori, joka kertoi kaiken tarpeellisen :P Aikalailla loman ainoat kiukut koskivatkin juuri bussimatkoja. Siis minun kiukut. Herrat eivät tainneet kiukutella kertaakaan :)

Lauantaiksi luvattiin sadetta, joten suuntasimme auton kohti Ideaparkia. Siellä kuluikin rattoisasti 6,5 tuntia! Minä kiertelin yksin vaatekauppoja koko päivän ja miehet hurvittelivat keskenään mm. Hoplopissa. Syömässä käytiin Daddy's Dinerissa, siellä oli jopa pari low carb annosta listalla, hyvää oli! Hotellilla käytiin kääntymässä ja lähdettiin panimoravintola Plevnaan. Siellä menikin koko loppuilta ja kaikki olivat jo ihan nuutuneita kun hotellille päästiin.

Sunnuntaina nukuttiin pitkään ja lähdettiin ennen puoltapäivää Särkäniemeen päivää viettämään. Käytiin Taikajoessa ja miehet ajelemassa vanhoilla autoilla. Minäkin kävin yhdessä laitteessa aikaa kuluttamassa kun pikkumies oli päikkäreillä, wihuu! Päikkäreiden jälkeen oltiinkin hyvän aikaa Koiramäellä tutustumassa kotieläimiin ja Koiramäen kaupunkiin. Kummasti se aika vaan riensi sielläkin ja suunnattiin sieltä Viikinkiravintola Haraldsiin. Ehdottomasti paras ruoka koko reissun ajalta, suosittelen!

Pieni pahe nautittiin Särkänniemessä :P

Maanantaina Elo-kauppakeskuksen kautta lähdettiin sitten kotimatkalle. Eetu oli kuin unelma koko reissun! Nukkui hyvin, söi hyvin (omia ruokia oli varalta, mutta söi kyllä kaikkea mitä annettiin ja söikin lähinnä meidän annoksista), viihtyi hyvin kun oli katseltavaa ja tekemistä. Päikkärit Eetu nukkui autossa tai rattaissa. Meillä olikin ihan kunnon rattaat mukana, mukavampi Eetun nukkua niissä. Tällä kerralla en itse juurikaan jännittänyt kuinka herra syö/nukkuu, vaan otin rennosti ja hienosti meni :) Sitä kyllä mietin kuinka illalla nukahtaa ja nukkuu samassa tilassa meidän kanssa. Laitettiin nukahtamisen jälkeen päiväpeittoa sängyn peitoksi ettei television välke häiritse. Eikä herra kyllä herännyt mihinkään :) Hissiä Eetu pelkäsi, joten rampattiin sitten portaita aina kolmanteen kerrokseen, hyötyliikuntaa :D

Tampere oli kyllä mielenkiintonen paikka, ainut miinus tulee julkisesta liikenteestä. Voisin kyllä lähteä uudestaankin :)

Viime viikonloppuna Eetu meni yökylään ja lähdettiin extempore miehen kanssa Jyväskylään asuntomessuille. Hyvin ehdittiin kiertää kolmessa tunnissa kaikki omakotitalot. Kuuuuma oli ja hiki tuli! Illalla käveleskeltiin ja käytiin elokuvissa. Aamulla sitten kotimatkalle. Pikareissu mutta virkistävä sellainen. Jyväskylä oli kyllä ihan kiva paikka :)

Sellasta kesäreissua takana päin siis! Mitähän vielä keksis ;)